Jumaat, 13 Disember 2013

kenangan angin malam

sunyi malam, menusuk kalbu, ku hembus penderitaan, ku hirup ketenangan, selamat malam kenangan semalam, semoga engkau kekal di pendam

Selasa, 17 September 2013

Hipokrit

kadang-kadang aku terpikir
"apa yang gua buat ni? ni bukan gua"

aku hanya menjadi seorang hipokrit,
dan aku terpikir,
kenapa aku tak boleh pentingkan diri sendiri?

bukan taknak, tapi itu bukan cara aku,
tapi apa boleh buat,
manusia memang tahu apa yang terbaik untuk diri orang lain

dan aku diajar untuk menghormati orang lain,
sebab tu aku masih hipokrit sampai sekarang

Jumaat, 14 Jun 2013

selamatkan dirimu penipu

hey kau,
kau mahu selamat
jadi kau lari
kau lari dengan penipuan
dia percaya kau
dia bodoh, sebenarnya kau lagi bodoh
penipuan kau sungguh mulia,
dihiasi bersama air mata gembira sebenarnya...
kau bersama kroni kroni
sungguh gah memakai topeng suci
kau harap dia makin benci
tapi itu tidak sama sekali

hey kau,
kenapa tak mahu terus terang
kasi setepek terus atas kepala lagi senang
kau takut kan? 
kau takut topeng mulia kau pecah kan?
kau takut ada musuh kan?
kau nak lari tapi taknak dibenci
jadik kenapa kau fikir macam tiada akal fikiran
kau ni pentingkan diri sendiri

hey kau,
dia merana tu
kau apa kisah
kau tak pernah kisah kan?
memang betul dia boleh tampal luka dia sendiri
tapi kau ingat ni macam tampal tayar ke?
kalau tiada niat di hati
janganlah kau sentuh di hati
kau lari lah dan jangan kembali
walaupun kau akan merasa juga satu hari nanti

THE GEEKZ
14 JUN 2013
09:44 PM

Khamis, 14 Februari 2013

Malam



Angin malam mula menggoncang pohon,
dan hari mulai menangis
aku teringat padamu,yang jauh
aku menghela nafas dan menusuk jari ku dengan jarum.(adakah aku bermimpi)

Firasat tak menyenangkan;
meliputi bulan yg malap.

aku tahan lagi,
bahkan jika itu hanya dalam mimpi
akan ku pegang erat-erat
tidak akan melepaskan dgn mudah

Keinginan aku,
Adakah ia keegoan seorng lelaki?
nnti kalau dia kembali lgi dlm mimpi
aku tahu cara utk menambat hatinya.

Pada malam gelisah,
aku berdoa kepadaNya.

Air mata menitis,
suara-suara mula sepi.
aku tahu,
aku tidak layak utk dia.

Aku ingin bersamamu lagi
dalam mimpiku,
aku ingin terus bahagia,
wlpn hatimu tk merelakan kedatanganku...

Credit to: Zick Hardy

Hujan Lebat



lihat,
malam ini hujan,
hujan lebat,
yang disangka tenang berpanjangan,
lantas hujan merampas angin kesunyian,
inilah kuasa tuhan,
takkan terkawal oleh kita,
terimalah apa yang mendatang,
dengan hati yang tenang
In Shaa Allah...

THE GEEKZ
14/02/2013
22:15