Sabtu, 20 Mac 2010

Aku Seorang Pinggiran..

Apa yang ku inginkan...
hanyalah perhatian...
bukan tomahan atau kutukan..
Ya Allah..
berikanlah ku semangat...
berikanlah ku keyakinan...
aku hanyalah seorang insan lemah...
yang berada di pinggiran...
aku tahu aku bukanlah seorang yang hebat seperti kamu...
belum ku temui kematangan dalam diri ini...
tapi bukankah kita dilahirkan di dunia...
untuk belajar mencari identiti diri?...
setiap hari aku belajar untuk memperbaiki diri ini...
mencari kelemahan yang sebahagiannya belum ku jumpai...
berbeza dengan kamu...
kamu hebat...kamu berbakat...kamu sempurna...
siapalah diri ini jika dibandingkan dengan kamu..
berilah tepukan untuk dirimu...
aku tidak lyak untuk berdamping denganmu...
aku tidak berhak untuk duduk semeja dengamu...
siapalah aku...
terpinggir dari orang lain...
tiada tempat untuk ku luahkan perasaan ini...
yang telah lama ku pendam...
hanya dengan tulisan sahaja...
boleh ku luahkan isi hati ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan